Saturday, July 19, 2008

你用什麽相機?



你用什麽相機 ?

這是我們時常聽到

或則是問別人的問題

其實用什麽相機

有這麽重要嗎?

最重要的

不是相片的構圖,色彩,張力嗎?

一張美麗的相片

不一定是要用很貴的相機

難道便宜的相機就拍不出好的相片嗎?

前幾天讀到一篇文章說

一般的人看到美麗的相片

都會問

你用什麽相機?

當你讀到一本好看的小説

你會問作者

你是用哪一台電腦來打這本小説嗎?

一定不會吧~

不是一樣的道理嗎?

我自己也問過這個問題

可是想起來

真的覺得自己很膚淺

其實用什麽相機都好

只要用個心去拍

一定能拍到好的相片

不是嗎?

3 comments:


  1. 也不能這麼說啦

    像我還沒買相機前,我看到別人的照片很不錯
    也會想問用什ㄇ相機什麼底片啊

    然後決的,ㄟ,可以負擔,也很喜歡
    我才會去買

    大家都是這樣走過來的^^

    ReplyDelete
  2. Kelvin, you're right also.

    But, not completely... because there are still something you cant do with a compact camera than SLR. Better ISO... better speed...better bokeh...all these are what helping you to produce a better picture. But ofcoz, it depends on how you define a "good picture". :)

    ReplyDelete
  3. karren~ 你說得對~ 我也會這麽問~ 底片的話還好吧~ 因爲每個底片都有不一樣的表現~ 其實這篇文章不是針對什麽的~ 使一些小小的個人看法而以~哈

    dick~ yalor.... i know.. at first i thinking to write something about bokeh and depth those stuff one.. but that one also is depends on lens, and digital camera would probably need to consider the processing and also the iso. but i scare write too much and got more mistake. hehe

    ReplyDelete

跟我聊聊天