Tuesday, August 26, 2008

My little collection



this is my collection of camera since the day i start lomo

most of it is plastic toy camera

my last collection will be horizon perfekt!!!

i want it before chinese new year!

dunno whether i can make it or not...

i must write more location and film review!

11 comments:

  1. 现在努力读书,
    年尾的假期努力写咯。
    慢慢存piggies咯。
    可是,拿到了要先给我拍。。。
    :p!!

    ReplyDelete
  2. Wei! Camera Collector, put the cams nice nice ony shoot mah~~

    ReplyDelete
  3. 琦~ 你喜歡啦~要拍就拍先咯~ 要測光的哦!!

    dick~ ok ok.. next time put nice nice only shoot.. actually planning to do a review for all camera one.. opened another blog for that already. just no time go do it only! haha... shoot your collection and show me also lar.. you also got a lot!

    ReplyDelete
  4. after saw yours... i dun dare to post liao~ haha

    Ok ok, wait for your review!

    ReplyDelete
  5. wow...那么多哦!想問lomo相機都是用什么film的?貴不貴?我想買一架來玩玩耶!有什么好介紹嗎?我還沒玩過lomo相機。^_^

    ReplyDelete
  6. 振鴻~ most of them is toy plastic camera only.. hahaha

    agnes~ lomo 相機什麽底片都能用,沒有固定的,底片就有兩种,一種是負片,就是我們普通能買到那中,一種是正片,如果負沖正片就會有很contrast的效果。一般的lomo機都用普通35mm的底片,holga和diana用120的底片,比較難買到。
    如果你又budget的話我會建議你買LCA,最便宜的要250USD,大概,800左右。如果low budget可以買super sampler, RM200 或 fisheye2,RM250.

    ReplyDelete
  7. iamwen,剛看到你的回復。謝謝你的意見。我想我只有low budget,所以會買便宜的。那沖洗照片也是拿去普通的相館咯?我會上網找關于super sampler & fisheye2的資料。謝謝咯!!

    ReplyDelete
  8. hi..有在lomotw看到你的po文便來這裡看看。馬來西亞找得到waiwai機嗎?沒看錯的話,你有三架耶!!啊你有打算出讓的時候拜托拜托讓我知道^^

    我還在找...

    ReplyDelete
  9. hai, 你好,我和上面的tcl一样,都是看见你的文章,所以来这里看看,我对waiwai机也很有兴趣,还有想知道你在吉隆坡那里买到polaroid 相底?

    ReplyDelete
  10. 不好意思~ wai wai 我真的沒有了~ 不賣。
    polaroid底片也找不到了哦。。

    ReplyDelete

跟我聊聊天